CURRICULUM VITAE

  • Yaseen Alzeebaree & Yavuz, M. A. Realization of the Speech Acts of Request and Apology by Middle Eastern EFL Learners, SSCI Journal: EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education/ ISSN: 1305-8223 (online) 1305-8215 (printed) 2017 13(11):7313-7327 DOI: 10.12973/ejmste/79603
  • Bulut Serin, N., Serin, O., Yavuz, M. A. ve Muhammedzade, B. (2009). The relationship between the primary teachers' teaching strategies and their strengths in multiple intelligences (their multiple intelligence types) (sampling: Izmir and Lefkoşa). Procedia-Social and Behavioral Sciences 1 (1), 2009, p.708-712.
  • Yavuz, M. A. (2014), The Effects of the Consciousness-Raising Tasks on the Comprehension of 'If Clauses' by the Learners of English, International Journal of New Trends in arts, sports & Science Education (IJTASE)-2014 volume 3 Issue 3, (ISSN: 2146 ' 9466), www.ijtase.net
  • Yavuz, M. A. (2014) The Location of Noun Phrases in Sentences in Generative Linguistics, International Journal of Global Education (IJGE) -2014, volume 3, issue 2(ISSN: 2146 ' 9296), www.ijge.net
  • Yavuz, M. A & Tanrıverdi-Cambaz, Effects of Teacher Immediacy Behaviours on Students' Motivation towards Language Learning, International Online Journal of Primary Education, 2016, volume 5, issue 1 (ISSN: 1300 ' 915X), www.iojpe.org
  • Yavuz, M. A. (2006). 'The Structure of NP and the Problem of Locating NP in Turkish', DEÜ Fen-Edebiyat Fakültesi Dilbilim Bölümünce Düzenlenen Uluslararası Türk Dilbilim Kurultayı (ICTL 2004) Bildiri, editörlüğünü Prof. Dr. Semiramis Yağcıoğlu ve Doç. Dr. Ayşen Cem'in yaptığı Advances in Turkish Linguistics adlı kitapta 2006'da basılmıştır.
  • Aydınoğlu, N. & Yavuz, M. A. (2004). 'The Study of Poetry and Multiple Intelligences Trakya University- INGED-IATEFL -TESOL ' TÜBA 3rd Joint International ELT Conference, June 11-13, 2004
  • Yavuz, M. A. (2003). 'Linguistic and Pragmatic Strategies in an Effective Communication', The First International Conference on 'Approaches to the Study of Language and Literature organised by DEU Buca Faculty of Education, the English Department, 3rd October 2003
  • Yavuz, M. A. & Aydınoğlu, Nazife ' A Modular Linguistic Approach to Poetry Interpretation', Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, International ELT Conference May 22, 23,24, 2003
  • Aydınoğlu, N. & Yavuz, M. A. (2002). 'Effective and Creative Drama Teaching' 22 '25 Haziran, 2002, I. Uluslararası Truva-Çanakkale Dil Eğitimi ve Okul Gelişimi 'Avrupa Yolunda Yabancı Dil Öğretimi ve Okul Gelişimi 'Sempozyumu, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi,
  • Yavuz, M. A. (2002). 'The Characteristics of 'If Clauses' to be Considered in the Teaching of English' The 1st International Symposium on Modern Approaches, Methods and ELT 05-06-07 2002 September Problems Süleyman Demirel Üniversitesi
  • Aydınoğlu, N. & Yavuz M. A. (2001). A Creative Use of Poetry for Enhancing Quality In ELT, Kıbrıs Doğu Akdeniz Üniversitesinde 2'4 Mayıs 2001 tarihlerinde düzenlenen Uluslar arası ELT Konferansına sunulan bildiri International ELT Conference-2001 on Searching for Quality in ELT- Proceedings.
  • Yavuz, M. A.; Aydınoğlu, N. & Çubukçu, F. (2000),'The Attitudes of the Fourth and Fifth Graders to English Language Learning in Terms of Methods and Approaches, Learning Activities, Audio 'Visual Aids, Textbooks and Testing ' Evaluation' adlı araştırma Malta'da 'The Fourth International Conference on Creative Thinking' (July 23-24, 2000 Edward De BONO)
  • Yavuz, M. A. (2000). The Description of the Turkish Verbs as a Process and the Sentences without Explicit Verbs, 16-18 Ağustos 2000, Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul, Uluslararası Türk Dilbilimi Kurultayı (Tenth International Conference on Turkish Linguistics).
  • Aydınoğlu, N. & Yavuz, M. A. (2000), 'A Classroom Activity for the Study of Literary Texts from the Perspective of Creative Thinking', 1st International Conference of the Association of Fulbright Scholars, Delphi 'Greece 01-03 December 2000.
  • 7.3 Yazılan uluslararası kitaplar veya kitaplarda bölümler
  • Yavuz, M. A. (2002). 'The Role of Challenge and Motivation in a Classroom Activity from the Perspective of creative thinking in Dingli, Sandra M. (Ed.) (2002), Creative Thinking: An Indispensable Asset for a successful Future' Malta: Malta University Press.
  • 7.4 Ulusal hakemli dergilerde yayınlanan makaleler
  • Yavuz, M. A. (1998), 'The Characteristics of Modals to be considered in the Teaching of English' Ankara Üniversitesi Dil Dergisi, 72, 74-80 (Ekim 1998).
  • Yaylı, D. & Yavuz, M. A. (2008). Göreve Dayalı Öğrenme Yönteminin Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimine Uygulanmasına İlişkin Sorunlar, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 24, ISSN:1301-0085, 2008
  • Yavuz, M. A. (2001). 'Üniversitelerde Yabancı Dil Öğretim Sorunları ve Çözüm Önerileri', Ankara Üniversitesi, 26-33 Ana Dili Dergisi, Sayı: 22, Temmuz-Ağustos 2001
  • Yavuz, M. A. & Şimşek, M. R. (1999). "Yabancı Dil Öğretim Yöntemlerinin Eytişimsel İncelemesi" DEÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3, 101-109 (Ekim/Kasım/Aralık 1999), (ISSN: 1320-3284)
  • Yavuz, M. A. (1999). 'Bildirişim Kuramı Açısından Dil Öğretimi ve Dil Öğretiminde Güdülemenin Önemi' DEÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3, 101-109 (Ekim/Kasım/Aralık 1999), (ISSN: 1320-3284)
  • Yavuz, M. A. (1999). 'Dilbilimsel Yaklaşımlarda Sözcüklerin Yeri ve Sözcük Öğretimi' DEÜ Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, Özel Sayı:11, 230-236, (1999)
  • Yavuz, M. A.; Aydınoğlu, N. ve Çubukçu, F. (1999). 'İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin İngilizce Öğrenimiyle İlgili Yöntem, Kaynak, Etkinlik, Araç-Gereç ve Ölçme-Değerlendirme Konularına olan Eğilimleri', DEÜ Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, Özel Sayı:11, 230-236.
  • Yavuz, M. A.; (Sarp Erkır'la birlikte), Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğretiminde Avrupa Birli i Ortak Dil Çerçevesine Göre B2 Düzeyindeki Kompozisyonlar Değerlendirmek Üzere Analitik Bir Ölçme Aracının Geliştirilmesi, Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 2010 Cilt:8, Sayı:2 (Hakemli Dergi)
  • Yavuz, M. A., (Aysel Mutlu İle Ortak makale) The Most Frequently Used Language Learnıng Strategıes by Turkısh Elementary and Upper Intermedıate Level Preparatory School Students, Internatıonal Journal of New Trends in Arts, Sports & Scıence Educatıon (IJTASE) ISSN: 2146-9466: Volume 3, No 2 (2004)
  • Yaseen A. & Yavuz, M. A. (20016) Learner Autonomy: Iraqi EFL Teachers Beliefs, European Scientific Journal November 2016 edition vol. 12, No.31 ISSN:1857-7881 (print) e-ISSN 1857-7431
  • Rızaoğlu, Filiz & Yavuz, M. A. (2017 English Language Learners' Comprehension and Production of Implicatures, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education): SS-SS [2017] DOI: 10.16986/HUJE.2017027932
  • Yavuz, M. A. (2006). 'The Structure of NP and the Problem of Locating NP in Turkish', DEÜ Fen-Edebiyat Fakültesi Dilbilim Bölümünce Düzenlenen Uluslararası Türk Dilbilim Kurultayı (ICTL 2004) Bildiri, editörlüğünü Prof. Dr. Semiramis Yağcıoğlu ve Doç. Dr. Ayşen Cem'in yaptığı Advances in Turkish Linguistics adlı kitapta 2006'da basılmıştır.
  • Aydınoğlu, N. & Yavuz, M. A. (2004). 'The Study of Poetry and Multiple Intelligences Trakya University- INGED-IATEFL -TESOL ' TÜBA 3rd Joint International ELT Conference, June 11-13, 2004
  • Yavuz, M. A. (2003). 'Linguistic and Pragmatic Strategies in an Effective Communication', The First International Conference on 'Approaches to the Study of Language and Literature organised by DEU Buca Faculty of Education, the English Department, 3rd October 2003
  • Yavuz, M. A. & Aydınoğlu, Nazife ' A Modular Linguistic Approach to Poetry Interpretation', Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, International ELT Conference May 22, 23,24, 2003
  • Aydınoğlu, N. & Yavuz, M. A. (2002). 'Effective and Creative Drama Teaching' 22 '25 Haziran, 2002, I. Uluslararası Truva-Çanakkale Dil Eğitimi ve Okul Gelişimi 'Avrupa Yolunda Yabancı Dil Öğretimi ve Okul Gelişimi 'Sempozyumu, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi,
  • Yavuz, M. A. (2002). 'The Characteristics of 'If Clauses' to be Considered in the Teaching of English' The 1st International Symposium on Modern Approaches, Methods and ELT 05-06-07 2002 September Problems Süleyman Demirel Üniversitesi
  • Aydınoğlu, N. & Yavuz M. A. (2001). A Creative Use of Poetry for Enhancing Quality In ELT, Kıbrıs Doğu Akdeniz Üniversitesinde 2'4 Mayıs 2001 tarihlerinde düzenlenen Uluslar arası ELT Konferansına sunulan bildiri International ELT Conference-2001 on Searching for Quality in ELT- Proceedings.
  • Yavuz, M. A.; Aydınoğlu, N. & Çubukçu, F. (2000),'The Attitudes of the Fourth and Fifth Graders to English Language Learning in Terms of Methods and Approaches, Learning Activities, Audio 'Visual Aids, Textbooks and Testing ' Evaluation' adlı araştırma Malta'da 'The Fourth International Conference on Creative Thinking' (July 23-24, 2000 Edward De BONO)
  • Yavuz, M. A. (2000). The Description of the Turkish Verbs as a Process and the Sentences without Explicit Verbs, 16-18 Ağustos 2000, Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul, Uluslararası Türk Dilbilimi Kurultayı (Tenth International Conference on Turkish Linguistics).
  • Aydınoğlu, N. & Yavuz, M. A. (2000), 'A Classroom Activity for the Study of Literary Texts from the Perspective of Creative Thinking', 1st International Conference of the Association of Fulbright Scholars, Delphi 'Greece 01-03 December 2000.
  • 7.3 Yazılan uluslararası kitaplar veya kitaplarda bölümler
  • Yavuz, M. A. (2002). 'The Role of Challenge and Motivation in a Classroom Activity from the Perspective of creative thinking in Dingli, Sandra M. (Ed.) (2002), Creative Thinking: An Indispensable Asset for a successful Future' Malta: Malta University Press.
  • 7.4 Ulusal hakemli dergilerde yayınlanan makaleler
  • Yavuz, M. A. (1998), 'The Characteristics of Modals to be considered in the Teaching of English' Ankara Üniversitesi Dil Dergisi, 72, 74-80 (Ekim 1998).
  • Yaylı, D. & Yavuz, M. A. (2008). Göreve Dayalı Öğrenme Yönteminin Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimine Uygulanmasına İlişkin Sorunlar, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 24, ISSN:1301-0085, 2008
  • Yavuz, M. A. (2001). 'Üniversitelerde Yabancı Dil Öğretim Sorunları ve Çözüm Önerileri', Ankara Üniversitesi, 26-33 Ana Dili Dergisi, Sayı: 22, Temmuz-Ağustos 2001
  • Yavuz, M. A. & Şimşek, M. R. (1999). "Yabancı Dil Öğretim Yöntemlerinin Eytişimsel İncelemesi" DEÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3, 101-109 (Ekim/Kasım/Aralık 1999), (ISSN: 1320-3284)
  • Yavuz, M. A. (1999). 'Bildirişim Kuramı Açısından Dil Öğretimi ve Dil Öğretiminde Güdülemenin Önemi' DEÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3, 101-109 (Ekim/Kasım/Aralık 1999), (ISSN: 1320-3284)
  • Yavuz, M. A. (1999). 'Dilbilimsel Yaklaşımlarda Sözcüklerin Yeri ve Sözcük Öğretimi' DEÜ Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, Özel Sayı:11, 230-236, (1999)
  • Yavuz, M. A.; Aydınoğlu, N. ve Çubukçu, F. (1999). 'İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin İngilizce Öğrenimiyle İlgili Yöntem, Kaynak, Etkinlik, Araç-Gereç ve Ölçme-Değerlendirme Konularına olan Eğilimleri', DEÜ Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, Özel Sayı:11, 230-236.
  • Yavuz, M. A.; (Sarp Erkır'la birlikte), Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğretiminde Avrupa Birli i Ortak Dil Çerçevesine Göre B2 Düzeyindeki Kompozisyonlar Değerlendirmek Üzere Analitik Bir Ölçme Aracının Geliştirilmesi, Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 2010 Cilt:8, Sayı:2 (Hakemli Dergi)
  • Yavuz, M. A., (Aysel Mutlu İle Ortak makale) The Most Frequently Used Language Learnıng Strategıes by Turkısh Elementary and Upper Intermedıate Level Preparatory School Students, Internatıonal Journal of New Trends in Arts, Sports & Scıence Educatıon (IJTASE) ISSN: 2146-9466: Volume 3, No 2 (2004)
  • 7.5 Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler
  • Yavuz, M. A. (2007). 'The Importance of Challenge and Motivation in Foreign Language Pedagogy' adlı çalışma, Hava Lisan Okulunda sunulmuştur. İzmir, 13.09.2007
  • Aydınoğlu, Nazife & Yavuz, M. A. (2005). 'A Reading Model Based On Creative Thinking', (Heybeliada Deniz Hava Lisanın Okulunda Sunulmuştur.), Nisan 2005
  • Yavuz, M. A. (2001). 'Türkçe' de Zamanların Sınıflandırılması Sorunu ve Şimdiki Zaman', X.DILBILIM KURULTAYI: BİLDİRİLER, 24-25 Mayıs 2001, İstanbul Yıldız Teknik Üniversitesi, Yıldız Teknik Üniversitesi Basım-Yayın Merkezi, İstanbul
  • Yavuz, M. A. & Aydınoğlu, N. (2001). 'A Study of Short Story within the Creative Thinking Framework', DEÜ Yabancı Diller Yüksekokulu 2nd ELT CONFERENCE ('Learning Theories and Teaching Methods' DEÜ DESEM Salonları-31.03.2001
  • Yavuz, M. A. (2001). 'Türkçe' de Ad- Niteleyici Sözcüklerin Sınıflandırılması Sorunu', A. Sumru ÖZSOY, Eser E. Taylan( Ed.) XIII. Dilbilim Kurultay Bildirileri 2000, Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi Gönderme: Prof. Dr. Tahir BALCI tarafından sözkonusu yazıya gönderme yapılmıştır. (Ankara Üniversitesi Ana Dili Dergisi, Şubat 2001, Sayı:100, Sayfa:14,15)
  • Aydınoğlu, Nazife & Yavuz, M. A. (1999). 'An Application of Task-Based Learning Procedure to Literature Classes', 27th '29thMarch, 1999 The First International ELT Research Conference, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi.
  • Yavuz, M. A. (1999). 'The Theoretical Justification for the Emphasis on Lexis, and a Sample Vocabulary Teaching', 23-24 Haziran 1999- TSK 1. Yabancı Dil Sempozyumu 59-64 2000'LI YILLARIN DIL ÖĞRETIMI'NDE YENI EĞILIMLER ve HEDEFLER İstanbul
  • Yavuz, M. A. & Aydınoğlu, N. (1988). 'Müfredat Programlarını Geliştirme Konusunda Öğrenci Eğilimlerinin Saptanması' (Yayınlanan araştırma), Bilgi Çağında Öğretmenimiz Sempozyumu, Ankara: Anaçev, 203-211, 1988
  • Bulut Serin, N. Serin, O, Yavuz, M. A. Muhammedzade, B. ' (2009), The relationship between the primary teachers' teaching strategies and their strengths in multiple intelligences (their multiple intelligences types) (Sampling: İzmir and Lefkoşa) the World Conference on Educational Sciences (February 04-07/2009), Nicosia, North Cyprus)
  • Yavuz, M. A. , Pembe ÖZTEMEL, Alla Yangın ve Betül KÖKDEMİR, 'Uluslar Arası Kıbrıs Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Öğrencilerinin Kaygı, Depresyon ve Yaşam Doyumu Düzeyleri' adlı araştırma 13 Ekim 2009'da Ege Üniversitesi 18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayında sunulmuştur.
  • Aydınoğlu, Nazife & Yavuz, M. Ali, 'Yabancılara Türkçe Öğretiminde Sözcüksel
  • Yaklaşım', adlı bildiri, Uluslar arası Kıbrıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dünya Dilim olarak Türkçe konferansında sunulmuştur.
  • Yavuz, M. A. , 'Aktif Öğrenme Süreci Olarak Probleme Dayalı Öğrenme' adlı konferans 19 Nisan 2013 İzmir-Aliağa Halk Eğitim Merkezinde verilmiştir.
  • Yavuz, M. A. (2002). 'The Role of Challenge and Motivation in a Classroom Activity from the Perspective of creative thinking in Dingli, Sandra M. (Ed.) (2002), Creative Thinking: An Indispensable Asset for a successful Future' Malta: Malta University Press.
  • Yavuz, M. A. (2007). 'The Importance of Challenge and Motivation in Foreign Language Pedagogy' adlı çalışma, Hava Lisan Okulunda sunulmuştur. İzmir, 13.09.2007
  • Aydınoğlu, Nazife & Yavuz, M. A. (2005). 'A Reading Model Based On Creative Thinking', (Heybeliada Deniz Hava Lisanın Okulunda Sunulmuştur.), Nisan 2005
  • Yavuz, M. A. (2001). 'Türkçe' de Zamanların Sınıflandırılması Sorunu ve Şimdiki Zaman', X.DILBILIM KURULTAYI: BİLDİRİLER, 24-25 Mayıs 2001, İstanbul Yıldız Teknik Üniversitesi, Yıldız Teknik Üniversitesi Basım-Yayın Merkezi, İstanbul
  • Yavuz, M. A. & Aydınoğlu, N. (2001). 'A Study of Short Story within the Creative Thinking Framework', DEÜ Yabancı Diller Yüksekokulu 2nd ELT CONFERENCE ('Learning Theories and Teaching Methods' DEÜ DESEM Salonları-31.03.2001
  • Yavuz, M. A. (2001). 'Türkçe' de Ad- Niteleyici Sözcüklerin Sınıflandırılması Sorunu', A. Sumru ÖZSOY, Eser E. Taylan( Ed.) XIII. Dilbilim Kurultay Bildirileri 2000, Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi Gönderme: Prof. Dr. Tahir BALCI tarafından sözkonusu yazıya gönderme yapılmıştır. (Ankara Üniversitesi Ana Dili Dergisi, Şubat 2001, Sayı:100, Sayfa:14,15)
  • Aydınoğlu, Nazife & Yavuz, M. A. (1999). 'An Application of Task-Based Learning Procedure to Literature Classes', 27th '29thMarch, 1999 The First International ELT Research Conference, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi.
  • Yavuz, M. A. (1999). 'The Theoretical Justification for the Emphasis on Lexis, and a Sample Vocabulary Teaching', 23-24 Haziran 1999- TSK 1. Yabancı Dil Sempozyumu 59-64 2000'LI YILLARIN DIL ÖĞRETIMI'NDE YENI EĞILIMLER ve HEDEFLER İstanbul
  • Yavuz, M. A. & Aydınoğlu, N. (1988). 'Müfredat Programlarını Geliştirme Konusunda Öğrenci Eğilimlerinin Saptanması' (Yayınlanan araştırma), Bilgi Çağında Öğretmenimiz Sempozyumu, Ankara: Anaçev, 203-211, 1988
  • Bulut Serin, N. Serin, O, Yavuz, M. A. Muhammedzade, B. ' (2009), The relationship between the primary teachers' teaching strategies and their strengths in multiple intelligences (their multiple intelligences types) (Sampling: İzmir and Lefkoşa) the World Conference on Educational Sciences (February 04-07/2009), Nicosia, North Cyprus)
  • Yavuz, M. A. , Pembe ÖZTEMEL, Alla Yangın ve Betül KÖKDEMİR, 'Uluslar Arası Kıbrıs Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Öğrencilerinin Kaygı, Depresyon ve Yaşam Doyumu Düzeyleri' adlı araştırma 13 Ekim 2009'da Ege Üniversitesi 18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayında sunulmuştur.
  • Aydınoğlu, Nazife & Yavuz, M. Ali, 'Yabancılara Türkçe Öğretiminde Sözcüksel
  • Yaklaşım', adlı bildiri, Uluslar arası Kıbrıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dünya Dilim olarak Türkçe konferansında sunulmuştur.
  • Yavuz, M. A. , 'Aktif Öğrenme Süreci Olarak Probleme Dayalı Öğrenme' adlı konferans 19 Nisan 2013 İzmir-Aliağa Halk Eğitim Merkezinde verilmiştir.
  • 1. ÇAKICI, Dilek, 'The Attitudes of University Students towards English in Scope of Common Compulsory Courses', Dokuz Eylül Üniversitesi, 2001.
  • 2. ÖZKASAP, Sinem, ' The Study of If Clauses in the English Course books and the limitations in their uses in the learners' performances', 2003
  • 3. ERDEMIR, Hacer, 'The Study of Common Errors in Learning English in the Light of Linguistics', Dokuz Eylül Üniversitesi, 2003.
  • 4. PEKDERIN, Sema, The Effectiveness of Multiple Intelligences Activities on Vocabulary LEARNİNG in Elementary Classes (Çanakkale 18 Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi YDE İng. Öğretmenliği), 2006
  • 5. RIZAOĞLU, Filiz, 'Turkish EFL Learners' Comprehension and Production of Implicatures in the Target Language' Dokuz Eylül Üniversitesi (11.09.2007)
  • 6. KILIÇ, Ayşe Olgu, 'Incidental and Intentional Learning: Which is more effective in the Retention and Retrieval of New Vocabulary Items?' Cyprus International University (18.08.2010)
  • 7. ZİBAOĞLU HURAL, Fezile, 'The Impact of Socio-Demographic Factors on The Anxiety Level of Preparatory School Students' Cyprus International University Institute of Graduate Studies and Research (10 Haziran 2011)
  • 8. MUTLU, Aysel, 'The Relationship between the Use of Language Learning Strategies and Learners' Background, Gender and Success in their Classrooms' Cyprus International University Institute of Graduate Studies and Research (15.08.2011)
  • 9. ÖZTEMEL, Pembe. 'Learner's Autonomy, Metacognitive Strategy use and Motivation from the Perspective of Brain Dominance' Cyprus International University Institute of Graduate Studies and Research (15.08.2011)
  • 10. TANRIVERDİ, Sibel. 'The Effect of Teacher Immediacy Behaviours on Students' Motivation and Attitude Towards Language Learning According to the Gender, Level, Educational Background and Region of the Students'. Cyprus International University Cyprus International University Institute of Graduate Studies and Research (15.08.2011)
  • 11. AÇAR, Çiğdem, 'The relationship between extroversion-introversion and foreign language Achievement'. Cyprus International University Cyprus International University Institute of Graduate Studies and Research (20.01.2012).
  • 12. ÖZÜNLÜ, Ceylin, 'Vocabulary Learning and Teaching Processes in the English Classes in Some Schools for Visually Impaired Students and the Views of the Visually Impaired Students and Teachers on these processes', Cyprus International University Cyprus International University Institute of Graduate Studies and Research (17.01.2013)
  • 13. CİRDİ, Meltem, 'The Effects of the use of the keyword technique as one of the mnemonic strategies on vocabulary learning and retention in English Classes', Cyprus International University Cyprus International University Institute of Graduate Studies and Research (17.01.2013)
  • 14. JELAL HUSSEIN, Shoresh, 'The Effects of Task-Based Activities on Incidental Vocabulary Learning in Comparison with intentional vocabulary learning'
  • Cyprus International University Cyprus International University Institute of Graduate Studies and Research (15.01.2014)
  • 15. ERGİŞİ, Cemaliye, 'Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Down Syndrome: A Case Study on Teaching Vocabulary Items'
  • Cyprus International University Cyprus International University Institute of Graduate Studies and Research (15.01.2014)
  • 16. ABDULHAMEED ABDULHADI, Bilind, 'The Relationship between the Use of Language Learning Strategies by the Learners and their English Proficiency'
  • Cyprus International University Cyprus International University Institute of Graduate Studies and Research (06.06.2014)
  • 17. DILSHAD GANJO, Sarwar, 'The Effects of Project-Based Learning on Learners of English in Secondary Schools in the Northern Part of Iraq-Erbil'
  • Cyprus International University Cyprus International University Institute of Graduate Studies and Research (06.06.2014)
  • 18. KARABURUN, Gülşah, 'Burnout Levels of English Teachers Working in University Preparatory Schools in TRNC', Cyprus International University Cyprus International University Institute of Graduate Studies and Research (10.10.2014)
  • 19. MEKAEL, Husein Fooad, 'Students' Attitudes towards Learning English Language in the North of Iraq', Cyprus International University Cyprus International University Institute of Graduate Studies and Research (10.10.2014)
  • 20. KANASHEVA, Yulia, 'Incorporation of Pragmatics in translation of fiction', Cyprus International University Cyprus International University Institute of Graduate Studies and Research (10.10.2014)
  • 21. YASEEN, R. Y. Y., 'Problems encountered in forming sentences in English by Kurdish Leaners of English', Cyprus International University Cyprus International University Institute of Graduate Studies and Research (04.06.2015)
  • 22. Cankaya, Cansu ' Teachers' and Learners' Perceptions of the Use of L1 in EFL Classrooms', Cyprus International University Cyprus International University Institute of Graduate Studies and Research (18.06.2015)
  • 23. SÖKMEZ, Bahar, ' 'EFL Students' Reading Strategy Use with Regard to Their Proficiency Levels and Brain Dominance' Cyprus International University Cyprus International University Institute of Graduate Studies and Research (12.08.2015)
  • 24. POTİNCİ, Günay, 'The Relationship between EFL Learners' Motivation and Their Achievements' Cyprus International University Cyprus International University Institute of Graduate Studies and Research (11.01.2016)
  • 25. LAY, Keith John, 'Investigating the Performance of Lower and Higher-Level Learners of English with Academic Lexical Bundles Using Paper-Based In-Class Data Driven Learning' Cyprus International University Cyprus International University Institute of Graduate Studies and Research (03.06.2016)
  • 1. Gökdemir, C. Üniversitelerde İngilizce Hazırlık Programına Devam Eden
  • Öğrencilerin İngilizce Derslerinde Karşılaştıkları Sorunlar, (Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü), 2003
  • 2. Yaylı, D. 'Göreve Dayalı Öğrenme Yönteminin Türkçe'nin Yabancı Dil Olarak
  • Öğretiminde Uygulanması ve Bu Uygulamaya İlişkin Öğrenci Görüşleri'
  • (The Implementation of Task-Based Learning in Teaching Turkish as a Foreign
  • Language and Learners' Thoughts on This Implementation), (Dokuz Eylül
  • Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü), 2004
  • 3. Ergüder, Işın Anadolu Lisesi ve Süper Lise Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin İngilizce Öğreniminde Karşılaştıkları Sorunlar, (Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü), 2005
  • 4. An Analysis of an English Preparatory Program Based on the Needs Assessment of Problem-Based Learning and Regular Groups in a Foreign Language-Medium Institution, (Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü), 2005
  • 5. Kök, İ., Sinirdilbilimsel Programlama İlkelerine Uygun Öğretim ile Geleneksel Öğretimin Öğrencilerin İngilizce Öğrenmeye Yönelik tutumları ve Akademik Başarıları Üzerine Etkileri, (Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü), 2005
  • 6. İnal, Sevim, Yabancı Dil Hedeflerinin Gerçekleştirilmesinde Ön örgütleyici olarak Clustering Yazılı Anlatım Öncesi Stratejisinin Öğrenci Başarısına ve Tutumuna Etkileri, (Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü), 2006
  • 7. Sabuncuoğlu, O., 'A Study of the Effects of the Models of Teacher Education and Professional development on Practising and Prospective Teachers of English in ELT at Universities', (Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü), 2006
  • 8. Büyükyazı, Münevver, 'The Effects of Web-Based Reading Activities as Extensive Reading an the L2 Reading Motivation and Language Proficiency', (Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü) 2007
  • 9. Eşit, Ömer, 'Effectiveness of a CALL Program with a Morphological Analyser on Turkish Students' Vocabulary Learning', (Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü) (27.06.2007)
  • 10. Şimşek, Meliha R. , 'Kavramlarının Öğretiminde Ana Dil Kullanımının Öğrenci Başarısına Etkileri', (Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü) 08.06.2009
  • 11. Erkır, SARP, 'Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğretimi Bağlamında Türkçeden İngilizceye Çeviride İnternet Kullanımının Öğrencilerin Hedef Dil Başarı Düzeyleri Üzerinde Etkililiği', (Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü) 27.12.2011
  • 2. Proje Yöneticisi, 2000 'Temel Eğitimin 4. ve 5. Sınıflarında İngilizce Öğretimi ile Öğrenci Eğilimlerini Belirleyici Araştırmaların Yapılıp Ders Kitabı ve Görsel-İşitsel Kaynakların Hazırlanması' adlı projeyi Y.Doç. Dr. Nazife Aydınoğlu ve Y.Doç. Dr. Feryal Çubukçu ile birlikte yürütmüş ve sonuçlandırmıştır. Söz konusu projeden çıkan bir araştırma yazısı yurt içinde yayınlanmış; diğer bir yazı da bir yurt dışı konferansında bildiri olarak sunulmuştur.
  • Proje: 22 Mayıs 2008, SAVOX AG (İSVİÇRE) şirketi adına yapılan 'SPEECH EVALUATIN' adlı proje. Projede yer alanlar: Doç. Dr. Ahmet PEHLİVAN (BAŞKAN), Doç. Dr. Mehmet Ali YAVUZ, Yrd Doç. Dr. Hülya YEŞİL, Yrd. Doç. Dr. Canan İLERİ, Öğretim Görevlisi Özge RAZI
  • Proje: 08.06.2009, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü'nde proje kapsamında
  • Hazırlanan Doktora Tezi:'Kavramlarının Öğretiminde Ana Dil Kullanımının Öğrenci
  • Başarısına Etkileri', Doç. Dr. Mehmet Ali YAVUZ, Meliha R. ŞIMŞEK
  • Proje: 2009'2010 'Üniversite Öğrencilerinin Üniversite seçimlerini etkileyen etmenler, beklentileri ve görüşleri' adlı MEB projesinde görev alanlar: Doç. Dr. Oğuz SERİN,
  • Doç. Dr. Mehmet Ali YAVUZ, Doç. Dr. Nergüz Bulut SERİN
  • Proje: Proje Yöneticisi, Uluslararası Proje: Nuance Communications Firmasının Uluslararası "text-to-speech" Projesi: Doç. Dr. Mehmet Ali YAVUZ (Proje Yöneticisi), Doç. Dr. Canan İLERİ, Y. Doç. Dr. Hülya YEŞİl, Pembe AKTEMEL, Esra KARAKAŞ (20 Mayıs 2011)
  • MEB İzmir-Buca Yüksek Öğretmen Okulu Müdürlüğünün Atatürk Yılı Kutlama Çalışmalar (bir yıl boyunca) ile ilgili yaptığım çalışmalar için 11.10.1982 gün ve 0.20/814 sayılı Teşekkür
  • T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Okulları Genel Müdürlüğünün 25.02.1972 gün ve 233.1(26) 245'3762 sayılı yazılarıyla-ders teftişi sonucu tarafıma verilen Bakanlık Teşekkürü
  • Müdür Yardımcılığı Diyarbakır Eğitim Enstitüsü 1974-1978
  • Müdür Yardımcılığı İzmir Eğitim Enstitüsü 1978-1979
  • Yüksekokul Müdürü DEÜ Yabancı Diller Yüksek Okulu Müdürü 1998-2003
  • UKÜ Eğitim Fakültesi ELT Bölüm Başkanı 17.10.2007 -16.10.2208
  • Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Müdürlüğü 22.07.2008
  • Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi ELT Bölüm Başkanı V. 17.09.2012