İletişim

Dijital Oyun Tasarımı Bölümü’nde Sanal Gerçeklik Deneyimi

Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi (UKÜ) İletişim Fakültesi Dijital Oyun Tasarımı Bölümü öğrencileri yeni dönemde derslerini ‘Sanal Gerçeklik (VR)’ teknolojisini kullanarak yapmaya başlıyorlar.  
UKÜ İletişim Fakültesi Dekanı ve Dijital Oyun Tasarımı Bölümü Başkanı Prof. Dr. Aytekin İşman bu dönem kullanımına başlanan sanal gerçeklik ekipmanlarının deneyimlenmesinin öğrenciler tarafından heyecanla karşılandığını aktararak, yeni teknolojilerin derslerde kullanılması için çalışmalara devam edeceklerini dile getirdi.      
UKÜ İletişim Fakültesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Engin Aluç ise eğitim-öğretim sürecinde sanal gerçekliği deneyimlemenin önemli olduğunu söyleyerek, “Deneyimleme, her alanda olduğu gibi oyun tasarımı alanında da içerik üretiminin önemli motivasyon kaynaklarından biridir” ifadesini kullandı. 
Öğrencilerin geçen dönem animasyon, oyun tasarımı, çizim, kille modelleme ve görsel algı gibi dersler aldıklarını belirten Aluç, müfredatta bu dönem oyun motorları, oyun programlama, 2 boyutlu ve 3 boyutlu tasarım ve animasyon dersleri bulunduğunu işaret etti.  
Aluç, UKÜ İletişim Fakültesi bünyesinde ‘Oyun Labı’, ‘Sanal Gerçeklik setleri’ ve ‘Çizim Tabletleri’ gibi imkanları bulunduğunun altını çizerek, bu olanakların öğrencilerini mezuniyetleri sonrasında animasyon ve oyun tasarımı alanında bir adım öne taşıyacağına dikkat çekti. 
Sanal Gerçekliğin oyun sektörünün gelişmeye devam eden alanlarından biri olduğunu anımsatan Aluç, sanal gerçeklik deneyiminin yaşanabilmesi için sanal gerçeklik kaskı ve 2 kontrol cihazına ihtiyaç duyulduğunu gelişen yeni cihazlarda kontrol cihazının opsiyonel olabildiğini belirterek, şöyle devam etti: “Kaskı taktığınız anda 360 derece çevrenizi yatay ve dikey şekilde gözlemleyebiliyor, çevrenizdeki objelerle etkileşime girebiliyorsunuz. Bu nedenle sadece oyun uygulamalarını değil, mekansal deneyimi de sağlıyor” dedi. 
Aluç, bu teknoloji ile yapılabilecekler konusunda örnekler de vererek, “Bu teknolojiyi kullanarak gitme imkânı bulunmayan Uluslararası Uzay İstasyonu’na gidip, istasyonun dışında uzay yürüyüşü yapabiliyorsunuz ya da uzay istasyonunun içinde yerçekimsiz ortamı deneyimleyebiliyorsunuz. Aynı zamanda 2 boyutlu bilgisayar ekranının sınırlarını aşıp 3 boyutlu ortamda modelleme, çizim ve animasyon üretebiliyorsunuz” bilgisini paylaştı.