İletişim

Görsel İletişim ve Tasarım Bölümü öğrencileri eserlerini sergiledi

Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi (UKÜ) İletişim Fakültesi, Görsel İletişim ve Tasarım Bölümü öğrencileri tarafından hazırlanan çalışmalar Çevik Uraz Merkezi, İletişim Fakültesi fuaye alanında sergilendi. 
UKÜ İletişim Fakültesi, Görsel İletişim ve Tasarım Bölümü (GİTB) Öğretim Üyesi Doç. Dr. Eser Keçeçi’nin koordinatörlüğünde hazırlanan çalışmalar VICD101 kodlu Görsel İletişim ve Temel Tasarım 1 ders kapsamında hazırlandılar. 
Sergi açılışında konuşan İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Aytekin İşman öğrenilcerin ortaya çıkardıkalrı çalışmalardan duydukları memnuniyeti dile getirerek, “Amacımız öğrencilerimizin yeteneklerinin farkına varıp, aldıkları eğitimle bunu harmanlamalıdır” dedi. Öğrencilerin çalışmalarını üretme aşamasında farklı bakış açıları geliştirdiklerini de aktaran İşman, bu çalışmaların gelecekte öğrenciler için kıymetli birer tecrübe olacağını kaydetti. 
İletişim Fakültesi Dekan Yardımcısı Doç. Dr. Dilan Çiftçi de açılışta Görsel İletişim Tasarım Bölümü ve Dijital Oyun Tasarlama Bölümü olarak bu dönem üç sergi gerçekleştirdikleri anımsatarak, söz konusu sergi çalışmaları kapsamında öğrencilerin öğrendikleri teorik bilgileri uygulama fırsatı yakalamalarının önemli olduğunu işaret etti. Çiftçi, bu dönem İletişim Fakültesi olarakı pek çok etkinliğe imza atıklarını da anımsatarak, fakültelerinde öğrenci merkezli eğitime devam edileceğini dile getirdi.
Keçeci ise açılışta yaptığı konuşmada, sergi kapsamında gerçekleştirilen çalışmalarda tasarımın temel prensiplerini ve kurallarını öğrencilere aktarmaya çalıştıklarını söyleyerek, öğrencilerin çalışmalarında tasarımın harmonik duruşu; denge, uyum içinde yer alması; birlik, önem sırasına göre düzenlemesi hiyerarşisi, birbirine göre boyut ve miktar ilişkisi; oran – orantı ve bütüne uygunluğu gibi unsurları kullandıklarını aktardı. 
Yardımcı elemanlarla birlikte öğrencilerden çizim yapmalarını istediklerini belirten Keçeci, sergilenen görsellerde başkalaştırma metamorfoz tekniği kullanıldığını da kaydetti. 
Keçeci görsellerin hazırlanma sürecinde öğrencilerin organik ya da inorganik bir cisim seçerek, bu cisimi üç aşamada başkalaştırmalarını istediklerini dile getirerek, “Bu teknikte öğrencilerimiz çamaşır mandalını timsah, narı insan kalbine ya da pergeli balerine dönüştürdü” bilgisini paylaştı.