Deprem Sonrası Süreç Hakkında Sıkça Sorulan Sorular
22-23 Bahar Dönemi Deprem Sonrası Süreç
Kahramanmaraş merkezli depremlerin ardından, 2022-2023 Akademik Yılı Bahar Dönemi ile ilgili OHAL bölgesinden gelen öğrencilerimiz için Üniversitemiz tarafından sıkça sorulan sorular hazırlanıp aşağıda yanıtlanmıştır.
EĞİTİM-ÖĞRETİM
Akademik takvimimizde belirtildiği üzere 20 Şubat 2023 tarihinde başlayacaktır. Akademik takvimi görüntüleyebilmek için tıklayınız.
OHAL bölgesinden gelen öğrencilerimize 2022-2023 Akademik Yılı Bahar döneminde 31 Mart 2023 tarihine kadar cezasız ders kaydı yapabilme hakkı verilmiştir. Bu öğrencilerimiz için uygulanacak olan eğitim modelinin ne olacağı ile ilgili KKTC Devlet Makamları ile YÖDAK’ın değerlendirmesi sonucu alınacak olan kararlar beklenmektedir.
OHAL bölgesinden gelen öğrencilerimizin 2022-2023 Akademik Yılı Bahar döneminde mevcut mali yükümlülüklerine bakılmaksızın ders kayıt hakları açılmıştır. Ayrıca, talep etmeleri halinde ücretsiz kayıt dondurma hakkı verilmiştir.
OHAL bölgesinden gelen öğrencilerimize 2022-2023 Akademik Yılı Bahar döneminde 31 Mart 2023 tarihine kadar cezasız ders kaydı yapabilme hakkı verilmiştir.
Yüz yüze yapılan tüm derslerin ders materyalleri ilgili ders hocası tarafından Moodle’a yüklenmektedir.
OHAL bölgesinden gelen öğrencilerimizin, derslerini takip edebilmeleri için gerekli telafiler yapılacak olup, devamsızlık konusunda ders kayıtları için belirlenen 31 Mart 2023 tarihine kadar esneklik sağlanacaktır.
Danışmanlar ve Bölüm Başkanları ile eksik kalan stajlar ya da yeni başlanacak olan staj yerlerinin değiştirilmesi hakkında iletişime geçilmelidir.
DESTEK
Kimliği ve pasaportu olmayan kişiler, “Geçici Kimlik Belgesi” ile KKTC’ye seyahat edebilecektir’. Kimliklerini kaybeden deprem mağdurlarının, 90 gün süresince “Geçici Kimlik Belgesi” ile KKTC’ye seyahat edebileceği açıklanmıştır. Ayrıca pasaport veya diğer seyahat belgelerini depremden dolayı kaybeden kişilerden Türkiye Cumhuriyeti Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğünden temin edecekleri seyahat belgesi yerine geçebilecek resimli belge sunması koşulu ile girişlerine izin verilecektir.
Adana Şakir Paşa Havalimanı’nda geçici seyahat belgesi verilmeye başlandığı, Mersin ve Taşucu Limanlarında verilmesi için de çalışmalar yürütüldüğü belirtilirken, tüm illerde de Türkiye Cumhuriyeti Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Müdürlüğü’ne başvurularak gerekli belgelerin temin edilebileceği bildirildi. Detaylı bilgi SIS üzerinden yayınlanmıştır.
OHAL bölgesinden gelen öğrencilerimizin mağduriyetlerine ilişkin beyanları doğrultusunda ve devlet kurumlarından bilahare temin edecekleri resmî belgeler uyarınca eğitim ve yurt ücretleri üzerinden belirli oranlarda uygulanacak olan indirimlerden yararlanabileceklerdir. Bu doğrultuda öğrencilerimiz öncelikle SIS üzerinden dilekçe yazarak mağduriyetlerini beyan etmelidirler.
OHAL bölgesinden gelen öğrencilerimizin ihtiyaçlarının belirlenmesi için Üniversitemiz Afet Koordinasyon Ekibi kurmuştur. İlgili ekip ile iletişim için 0548 858 96 65 WhatsApp hattını, akb@ciu.edu.tr e-posta adresini veya SIS Dilekçe Modülünü kullanabilirsiniz.
Yardım toplama çalışmalarımız öğrencilerimiz ve ekiplerimizin destekleri ile devam ediyor. Teslim edeceğiniz malzemelerin kullanılmamış olması, kullanılmış ise de gerçekten temiz, yıkanmış, ütülenmiş ve katlanmış durumda olmaları önemlidir. Ayrıca, malzemelerin derlenmesi ve kutulanmasında yardımcı olan ekiplerimizin işlerini kolaylaştırmak adına teslim edeceğiniz malzemeleri liste şeklinde not etmenizi rica ediyoruz. Teslim yeri Kampüs Müdürlüğü’dür. Çalışma saatleri sabah 8’den öğleden sonra saat 5’e kadardır.
YAKLAŞIM VE DAVRANIŞ
Hepimizin çok zorlayıcı bir dönemden geçtiğinin bilincinde olarak, bireyler ile temas halindeyken yapılacak paylaşımlar için alan yaratılması bu süreçte önem teşkil etmektedir. Ek olarak, bireyleri zorlamadan, şefkatli ve empati ile iletişimlerimizi sürdürmemiz gerekmektedir. Bu konularda ilerleyen zamanlarda bilgilendirme ve destek toplantıları yapılacaktır.
Ayrıca bilinmelidir ki Üniversitemizin Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Merkezi (PDAREM) depremden doğrudan doğruya etkilenmiş veya doğrudan etkilenmemiş olan tüm öğrencilere ve çalışanlara psikolojik destek sunmaktadır. Bu destekten yararlanmak isteyenler merkezimiz ile pdarem@ciu.edu.tr e-posta adresinden veya +90 392 671 1111 telefon numarasını arayarak (Dahili:2030-2086) ulaşabilirler. PDAREM sayfasını ziyaret etmek için tıklayınız.
PDAREM EKİBİ
Ne acıyı yok sayalım, ne umudu…
Son zamanlarda dünya bir krizden diğerine yalpalıyor gibi görünüyor. Küresel bir salgın, ekonomik belirsizlik ve malesef canımızı acıtan doğal afetler birçoğumuzun günlük yaşamlarını yürütme biçiminde değişikliklere neden oldu.
Hayatta üzüntü veya sıkıntıdan kaçınmanın bir yolu olmasa da, yaşanan olaylar karşısında zihinsel dayanıklılığınızı güçlendirmek, hayatınızı değiştiren olaylara daha iyi uyum sağlamanıza ve yeni normale ayak uydurmanıza yardımcı olacaktır.
PDAREM Ekibi olarak her zaman olduğu gibi bu dönemde de yanınızda olduğumuzu bilmenizi ve destek almak istemeniz durumunda bizlere ulaşmanızı istiyoruz. PDAREM sayfasını ziyaret etmek için tıklayınız.
PDAREM Başkanı Yrd. Doç. Dr. Eliz Volkan | Tel: +90 392 671 11 11 Dahili: 2612 |
Uzman Psikolog Çise Akün | Tel: +90 392 671 11 11 Dahili: 2030 |
Uzman Psikolog Huriye Koruşan | Tel: +90 392 671 11 11 Dahili: 2086 |